Valokuvat 2023

Jäsentapaaminen uudessa kokoontumispaikassa Kirkkiksellä 10.1.2023. Osallistujia oli erittäin runsaasti.
Senioreiden pankkipalveluista oli kestomassa Pohjois-Hämeen Osuuspankista Saila Uitto.
Jäsentapaaminen 14.2.2023 Kirkkiksellä. Puheenjohtaja Pertti Timonen ja sihteeri Anna-Liisa Kauppinen neuvonpidossa ennen kokousta.
Tuula Loukio Tampereen senioreista kertoi meille 72-tunnin kotivarasta ja varautumisesta häiriötilanteiden varalle.
Puheenvuoron käytti myös SDP:n kansanedustajaehdokas Marika Ala-Herttuala.
21.3.2023 olimme laskiaisretkellä Ruovedellä Kaitajärven tilalla. Retkelle osallistui yli 40 henkilöä.
Tilan emäntä Merja Kaitajärvi kertoi meille tilan historiasta ja nykypäivästä. Kotiinviemisiksi moni osti tilan omien lampaiden lihaa sekä myynnissä olleita käsitöitä.
Meille tarjotiin erinomaisen hyvää hernekeittoa ja jälkiruuaksi kahvit ja herkulliset laskiaispullat.
10.3.2023 kävimme lounaalla Rapukartanossa.
Ruokailemassa oli 53 senioria. Ruokana oli herkullista kalakeittoa ja jälkiruokana kahvia ja pannukakkua.
14.3.2023 pidetyn kevätkokouksen jälkeen oli eduskuntavaaliehdokkaita kertomassa oman puolueensa vaaliteemoista. Kuvassa keskustapuolueen Arto Pirttilahti.
Kokoomuksen Pirkanmaapiiristä oli paikalla toiminnanjohtaja Jari Porraslampi.
Kristillisdemokraattien ehdokkaana Mäntästä on Timo Rauhalammi.
23.3.2023 kävimme Tampereen Teatterissa katsomassa musikaalia Anastasia, jossa seurattiin Anastasian matkaa Pietarista Pariisiin.
18.4.2023 jäsentapaamisessa oli Mänttä-Vilppulan kaupungin uusi hyvinvointikoordinaattosi Kaisa Lipsonen kertomassa omasta toimenkuvastaan.
Yleisö kuunteli tarkkaavaisena ja esitti myös useita kysymyksiä kaupunkilaisten hyvinvoinnista.
17.5.2023 vietettiin liikuntakerhon päättäjäisiä Mäntänvuoren grillikatoksen suojissa.
Kesäretkellä Kangasalla Frickin metsäarboretumissa 7.6.2023. Oppaanamme toimi arboretumin omistaja ja perustaja Erkki Frick. Valitettavasti alppiruusut olivat vasta nuppuuillaan.
Leila Frick on myös aktiivisesti mukana arboretum-toiminnassa.
Kuljimme metsäpuutarhassa, kuin satumetsässä.
Matkan varrella saimme ihailla myös monenlaisia patsaita.
Koristeomenapuut olivat täydessä loistossaan.
Toinen käyntikohteemme oli Tampereella Pyynikin linna, jossa toimii Emil Aaltosen museo. Siellä meillä oli opastettu kierros museon tiloissa.
Oppaan kertomuksia kuunneltiin mielenkiinnolla.
Syyskauden ensimmäinen tapaaminen 22.8. - hallitus ja muut toimijat suunnittelemassa syksyn toimintaa.
Lokakuun jäsentapaamisessa 18.10.2023 oli kaupunginjohtaja Anne Heusala kyselemässä senioreiden kuulumisia.
Kaupunginjohtajan vierailu kiinnosti monia, joten meitä oli koolla runsaslukuinen joukko.
Tasavuosijuhlaa vietiin 26.10.2023 Sarapihassa. Juhlijoita vastaanottamassa Anneli Toivola ja Pertti Timonen.
Juhlijat nauttivat kahvin kanssa suolaista- ja makee kahvileipää.
Lauluryhmä esiintyi Pauli Simosen johdolla.
Tuula Juurakko lausui Arto Juurakon runoja parisuhteen eri vaiheista.
Anne Sievälä esitti myös hauskoja runoja.
Mauri Räty lausui kiitossanat kaikkien juhlaan osallistuneiden puolesta.
Lopuksi juhlijoille ojennettiin ruusut ja otettiin yhteiskuva.
Marraskuun jäsentapaamisessa meillä oli vieraana Mäntän martoja. Puheenjohtaja Merja Helander kertoi ikäihmisten terveellisestä ruokailusta.
Syyskokous 14.11.2023 Monitoimitalo Kirkkiksellä. Puheenjohtajana toimi Tarmo Peltomäki ja sihteerinä Anna-Liisa Kauppinen
Paula Katajamäki kertoi ikäihmisten ihonhodosta ja muusta hygieniasta.
Muistikerho kokoontui syyskauden viimeiseen tapaamiseen 23.11.2023.
Muistikerho kokoontuu pari kertaa kuukaudessa ja vetäjinä toimivat Pirjo Kaukola ja Pirkko Haapamäki.
Joulujuhlaa ruokailuineen vietettiin Koskisalissa Vilppulassa. Paikalla oli runsaat 60 senioria.
Anne Sievälä luki jouluevankeljumin ja lausui myös jouluisia runoja. Kuvassa myös Senioriliiton edustaja Rainer Hirvonen.
Rainer Hirvonen jakoi myös ansiomerkit. Kultaisenmerkin saivat Anna-Liisa Kauppinen ja Terhi Mäkelä.
Kaikki ansiomerkien saajat yhteiskuvassa jakajien kanssa.
Yhdistyksen toimihenkilöitä muistettiin joulukukalla kiitoksena päättyvän vuoden aherruksesta ...
...tässä loput toimihenkilöt.